NAK TAHU ISTERI KITA BOLEH MENGANDUNG BERAPA KALI? PERIKSA URINYA. RAMAI TAK TAHU !!!

Nak tahu cara wanita boleh mengandung berapa kali? Pertama sekali, selepas korang bersalin, jururawat akan bagi apa pada suami korang? Uri, kan? Yes, uri.

Selepas itu, suami atau mak atau bidan akan basuh uri tersebut. Seperti saya, suami saya yang basuhkan semua itu. Ada yang letak garam, ada yang letak asam keping, paku dan sebagainya.

Okey, semasa suami korang basuh uri, suruh dia angkat uri tersebut. Di tangkal uri itu atau sambungan tali pusat bayi, ada biji hitam. Kalau orang Kelantan, dipanggil ‘telur katak’. Yang macam berudu itu.

Kira berapa biji yang ada pada uri tersebut. Kalau ada 9 biji maksudnya korang boleh mengandung 9 kali.


Gambar Dari The Reporter
Kalau korang tak percaya, tunggu anak yang kedua nanti, mesti biji itu tinggal 8 biji dan begitulah seterusnya. Yang baru kahwin, wajib ambil tahu. Yang dah kahwin, tag suami masing-masing, biar dia ingat.

Selain itu, keadaan biji hitam itu juga memainkan peranan. Contohnya jika biji hitam itu bulat sempurna, maka bayi yang akan dilahirkan kelak cantik. Jika biji hitam itu kempis, itu petanda bayi yang seterusnya tidak akan jadi.

Bagaimanapun, ini semua hanya mengikut pandang orang tua-tua dulu. Mungkin belum terbukti lagi dari segi kajian. Ingat, semuanya rezeki dari Allah. Bersabar dan doakan dimurahkan rezeki anak.

Kredit : TheReporter
BAPA MUDA TERUJA BASUH URI ANAK. BILA BUKAK BUNGKUSAN DIA TERUS TERDUDUK KERANA…

Isteri saya tanya saya hari tu, perlu ke nak cuci uri (placenta) baby yang baru lahir dengan limau nipis, garam dan lain-lain macam yang orang kampung biasa buat kan. Saya bagitahu la sebenarnya tujuan kita nak cuci uri ni sebab taknak bagi busuk dan sebagai tanda penghormatan je sebelum uri tu ditanam.

Sumber: DR TAUFIQ RAZIF

******************

Isteri dah lahirkan anak untuk cik abang

So, apelagi…

Hadiahkanlah Qallista Signature untuk happykan hati dia……
.


Dapatkan segera produk terbaik dan mudah diambil Untuk kecantikan Dan kesihatan kulit yg bertindak merawat dari dalam… Tiada kesan sampingan dan sesuai utk semua 🙋🙋
.
Komfem puas hati👍🏻👍🏻

Jom follow kami diatas atau whatsapp kami di link di bwah nie!!

Jangan malu malu untuk bertanya dan jadi cantik. Kami sedia membantu anda…. Ingat QS, ingat gebu gebas… <CLICK SINI> Untuk Terus Whatsapp Wakil Dedikasi Kami

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *